witam

"Określ co sprawia, że dobrze się czujesz i rób tego więcej"

piątek, 12 października 2012

asertywnosc


mam prawo wyrazać swoje zdanie, mam prawo zmienic zdanie, mam prawo odmówic komus pomocy, mam prawo do szczęścia, mam prawo sie mylic, mam prawo sie BRONIĆ ( gdy ktos mnie atakuje lub krytykuje ) , mam prawo do opinii, mam prawo wyboru, mam prawo mówić " NIE ", mam prawo podejmowac własne decyzje, pamietam o tym , ze inni maja takie samo prawo....obieta asertywna.

Jaka jest zatem Kobieta asertywna? To Kobieta, która w sposób szczery, nie narzucający, potrafi mówic to, co myśli, nie obawiając się, braku akceptacji. To Kobieta, która działa w zgodzie ze sobą, szanuje siebie, ale i szanuje innych, przy tym także ma szacunek do zdania i sposobu myślenia innych. Sama dokonuje wyborów, sama obiera cele, nie zrażając się, jeśli jej plan akurat nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Potrafi mówic otwarcie, o rzeczach miłych jak i przykrych, jednak przekazując to w sposób, nie raniący uczuc innych.


Bądzcie asertywni. powodzenia i miłego dnia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz